Alla inlägg under juni 2018

Av Petra Ödahl - 30 juni 2018 22:29

På plats i Pyrenéerna. Det har varit en lång resa trots att det inte ligger så vansinnigt långt hemifrån. Vårt flyg var försenat från München till Barcelona med ca 30 min. Sen tog det 45 min innan vi fick våra väskor.
Vi var tre från gruppen som kom med detta flyg och de andra 13 från Stockholm fick sitta på flygplatsen och vänta på oss.
Väl iväg med buss så skulle vi köra ca 1 timme sen skulle vi stanna för att käka något. När vi väl kommer dit hade stället semesterstängt !!! Det var bara att packa in oss i bussen igen och nästa ställer skulle ligga 15 min bort. Inte så farlig. Men....
Då blev det helt plötsligt kö på vägen. Polisen kom och alla bilar fick vända pga en olycka. Vi fick köra tillbaka en lite bit och sen blev det serpentinvägskörning. Med buss. Precis det msn inte vill.

Men utsikten är ju fantastisk.
Tillslut nådde vi fram till ett rastställe där vi kunde ta något att äta. Såg avsparken på fotbollsmatchen Frankrike Argentina. Sen bara det av sista sträckan till hotellet. La Pardella.

Av Petra Ödahl - 29 juni 2018 19:55

Så har äventyret börjat. Denna gången bär det i väg till franska alperna Pyrenéerna.
Ska flyga tidigt lördag morgon så jag bestämde mig för att ta in på hotell vid Kastrup för att slippa gå upp så tidigt.
Skulle ta tåget från Ängelholm till Köpenhamn. Gissa. Tåget gick ju inte. Fordonsfel.
Sitter och väntar på knutpunkten 2,5 mil hemifrån. Känns lite konstigt. Resan har börjat men jag är fortfarande hemma :)

Ovido - Quiz & Flashcards