Alla inlägg under september 2019

Av Petra Ödahl - 29 september 2019 23:09

Vi lämnade hotellet 06.45 Innan solen riktigt gått upp. Dag nummer två har också varit en transportsträcka.

Vi har stannat rätt många gången på vägen ner. Vi åt lunch i Schweiz. Kyckling/pastasallad ost oliver och vin. Mycket gott.

Det är vår guide i keps. Han heter Joakim och chauffören vänster i bild heter Ulrik.

Dessa berg. Jag tycker verkligen om dem.
Vi kom till Asti kl 19.30 Ett 3 stjärnigt hotell. Tur att det inte är här man ska va.

Av Petra Ödahl - 28 september 2019 07:15

Nu lämnar jag, Helene och Anders regn och rusk i Sverige för att förlänga sommaren med en vecka i Italien.
Jag har höga förväntningar på resan då jag har haft denna resa på min önskelista i 4 år.
Det är fokus på vin från Amarone, Barolo och Chianti.

Ovido - Quiz & Flashcards