Alla inlägg den 12 juli 2017

Av Petra Ödahl - 12 juli 2017 14:58

Idag vaknade jag kl 3.28 av att lejonhanen röt. Skit coolt. Han hade varit aktiv redan på kvällen nära campen. Så i natt vara han också igång.
Vi gav av som ut precis som vanligt kl 6.00
Vi såg noshörning och när vi stängde bilen för att njuta av dem hörde vi kungen igen. Vi körde iväg för att leta efter honom men dessvärre hade han gått ner i floden. Floden består inte av vatten utan högt elefantgräs så han gömde sig för oss.

Men fyra st 2 åriga honor korsade vår väg.

En väldigt duktig guide Derek
Vi fick även se 3 st geoparder dom jagade. Men jag blev så exalterad så jag glömde fota. Har bara dem på film och ladda ner den har jag inte wifi till.
Kommer att komplettera lite bilder när jag kommer hem.

Frukost i det gröna smakar gudomligt efter 3 timmars safari.

Ovido - Quiz & Flashcards