Alla inlägg den 2 juli 2018

Av Petra Ödahl - 2 juli 2018 18:10

Jag är en idiot. Tog inte med mig mina tabletter, spray och ögondroppar och idag har det varit ett he....te.
Dagens vandring har gått genom skog och ängar med massor av pollen. Vi var tre stycken, minst som gått och snorat och nyst.
Vi startade vid en nedlagd skidstadion och vandrade upp i ca två timmar 9.30-11.30 Ganska svettigt på sina ställen. Vid en utav våra pauser såg vi två havsörnar. Naturligtvis blir de små på bild men de är där. För er att se.
Väl upp på toppen blev det en liknande lunch som i går med utsikt över bergen. För att dricka kaffe efter maten gick vi lite tillbaka nerför till en porlande bäck. Där serverades kaffe och te. Vi hittade en myrfri plats och lade oss för att vila middag. Sagolikt. Solen lyset, vattnet porlade och fåglarna sjöng. Avkoppling för själen.

Efter middagen skulle vi neråt igen. Till en droppstengrotta Grotte de Fontrabiouse. Tog oss drygt två timmar ner med. I sakta takt.
Grottan var stor med fem salar. Vi var dock bara i två av dem.

De växer, hör och häpna, 1 cm på 100 år. Alltså den stora kolonen (som det heter när stalaktit och stalagmiter växer ihop) som liknar lutande tornet i Pisa är alltså många miljoner gammal.
Därefter bara det tillbaka till hotellet. Trött, ont ögon och kli i halsen ska jag nu vila tills vi ska gå och äta middag kl 19.30

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards