Alla inlägg den 9 maj 2016

Av Petra Ödahl - 9 maj 2016 17:58

Qigongen fortsätter i dag med 15 min på stranden.
Efter det hämtade en buss oss och vi åkte upp i bergen väster om Altea. Vi vandrade genom odlingar. Här är det mycket oliv och mandel odlingar men vi gick även förbi Bl.a avocadoträd, apelsiner och rosépepparträd. Vid 11.30 nådde vi vårt första stopp där vi blev serverade en lätt lunch. Emilia Bippans vännina är mycket duktig på matlagning. Hon gör alla våra luncher och kommer med dem. Efter lunch kom en liten utmaning. 2 km uppför en brant stigning. Tog ca 25 minuter. Hade det varit tävling hade jag kommit 4:a. Pust. Kul. Efter backar bär det oftast av utför så även för oss. Storslagna vyer eftersom jag älskar dramatiken som berg utstrålar.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Petra Ödahl - 9 maj 2016 17:42

Vi samlades kl 19.00 för att gemensamt strosa genom gamla stan för att nå vår resturang. Bippan som är vår reseledare har en sambo som är väldigt duktig på gitarr. Det blev en konsert med honom innan vi blev serverade en god middag. Jag har redan efter en dag konstaterar att rött vin från Spanien är odrickbart. Tur har vi med oss en par norrmän som gärna dricker mycket och allt så det var bara att va generös mot dem då slapp jag dricka det röda. Vitt vin verkar bli det som intas här. Stämningen blev glad och hjärtlig och summeringen av första dag är 5 stjärnor av fem möjliga.

[Bild]

[Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards