Alla inlägg den 11 maj 2016

Av Petra Ödahl - 11 maj 2016 22:39

Idag åkte vi tåg till utgångs platsen. Vi åkte förbi Benidorm. Det är ett ställe som jag ALDRIG hade åkt till. En plats med enorma skyskrapor. Riktigt fult. Inte det jag förväntat mig att se längs den spanska solkusten.
Vår vandring i dag började väldigt lugnt. Lite pensionärs varning. Vandrade genom ett samhälle, längs en strandpromenad vidare på någon gång stig. Gav inte så mycket vad det gäller vandringsbiten. Vi strosade längs havet och badade fötterna. Det var härligt.

Ni ser den klar blå himlen va. Nu har det fina vädret kommit även till Medelhavet. :)

Lunchen bestod av sallad, pasta, oliver, sardeller, musslor och bröd. Ni som känner mig förstår att jag nog mest pelat i maten :)

Efter lunch delade vi upp oss. De som ville gå på gick med Lomi. Det var både upp och ner. Äntligen lite vandring att tala om. Vi kom till Benidorm vid 15.00 tiden och då blev det ett café med lite dricka. Bussen hämtade oss 16.00
Två av kvinnorna och jag tog ett bad när vi kom tillbaka till hotellet. Vattnet var skönt men botten bestod av stora stenar och jag slog i en av tårna så att jag nu i kväll är lite orolig för hur det ska gå i morgon. Den ömmar ganska kraftigt. :(

Ovido - Quiz & Flashcards