Alla inlägg den 13 juli 2016

Av Petra Ödahl - 13 juli 2016 20:56

Vi startar ganska tidigt med tanke på att det är semester. Idag åkte vi kl 7.55
Vi körde havsvägen på östra sidan. Jag är helt tagen av vyerna. Det är fantastiskt vackert.
Vi började dagen med ett stopp på ett olivoljemuseum. Där fick vi en liten guidad tur, provsmak och shopping.

Därefter gick vi på marknad. Jaja. Gick och gick. Marknader är inget som roar mig. Så jag tog mig igenom en gata och ner till vattnet. Satte mig på en uteservering och åt en croissant och lyssnade på en bok. 30 grader i solen.

Därefter bar det av till Costadoro. En vingård i området. En snabbtur i fabriken och sedan provsmakning. Här blev det också lite shopping.

Av Petra Ödahl - 13 juli 2016 20:42

Vi har haft lite musikunderhållning två kvällar. I måndags kväll var det en irländsk grupp som spelade på piazzan utanför hotellet.

Igår tisdag var det en kille som sjöng till "datamusik". Han hade en fantastisk röst och sjöng kända låtar från Pavarotti, Sinatra bland annat.

Ovido - Quiz & Flashcards