Alla inlägg den 14 september 2014

Av Petra Ödahl - 14 september 2014 19:19

Nu händer det inte mer för i kväll. Ska vila sista biten hem nu. Tack för i dag.

Av Petra Ödahl - 14 september 2014 19:15

Är på tiden denna kille slutar hålla andan. Han börjar bli röd i ansiktet.

Av Petra Ödahl - 14 september 2014 19:13

Efter Pisa gick färden till den lilla pittoreska staden Lucca. Det var inte lång stund som våra trötta ben fick vila på bussen. Max 30 min. Lucca var väldigt söt. Hade gärna minskat på tiden vi var i Pisa så man hade orkat vandra runt lite mer där istället eftersom jag tyckte att de skiljde dig väldigt mycket från varandra. En guidad tur i den staden hade gett mer.

Fragola, limone e crème caramello.
Mmm

Av Petra Ödahl - 14 september 2014 19:03

Vilken dag!!!Är riktigt trött i mina ben. Vi har typ gått sedan kl 11.00 i fm. Pisa stad är inte mycket att se men torget med katedralen, kyrkogården, tornet osv var helt magiskt. Vi var först på en guidad tur runt stan och torget med alla sevärdheter. Tog ca 2 timmar. Därefter skulle det va vinprovning. Men det var verkligen inte mycket med den så jag lämnade efter proseccon. Ville tillbaka till tornet. Vi var ca tjugo i vår grupp totalt men bara 7 gick upp. Vissa gick för dåligt för att ta sig upp men det var definitivt fler som hade klarat det. Klart man ska upp. Kolla in vilket fint torn det är.

Som ni säkert kan förstå så gick jag väldigt nära mitten. Att vistas nära kanter på höjder har jag ganska svårt för. Det fanns de som lutade sig mot staketet längst ut på översta avsatsen. Usch det killar i benen bara jag tänker på det. Hur trappstegen i tornet var slitna berodde på vilken sida i tornet du var. Ibland var de slitna åt vänster och i bland åt höger. Det var svårt att gå i mitten. Trappstegen som ni ser på bilden är de sista mellan näst översta och översta våningen.
Hej då tornet. Du gjorde inte mig besviken. Nu kan jag bocka av Lutande Tornet i Pisa från min "måste se"-lista.

Av Petra Ödahl - 14 september 2014 08:51

Godmorgon. Nu är jag på väg till Pisa och Lucca. Följer med en guidad tur med buss till dessa två städrar. Allt var noga planerat. Uppsamling kl 8.00 för av färd 8.15 vid tågststionen. Kollat hur lång tid det skulle ta att gå i sakta mak till stationen. Vill ju inte vara svettig och dan när man ska åka bort. Jojo. Tji fick jag. Lämnar lägenheten kl 7.20 Alltså goda mått. Stänger ytterdörren och tänker Shit nu glömde jag kartan men skit samma jag kommer ihåg vägen. De två första svängarna var nog rätt sen blev det bara fel. Helt plötsligt var jag på en plats som jag vet ligger i totalt raka motsatsen av stationen. Nu började paniken infinna sig. Kl var 20 i 8. Så det var bara att börja springa. Tur att jag har bra kondis. Brukar dock inte springa i kjol och höga klackar. Efter att ha frågat mig fram några gånger på vägen jag såg den första lediga taxin. Då var kl nästa 10 över 8. Taxin körde mig dit på någon minut bara. Det visade dig att jag sprungit förbi på norra sidan om statonen. Så precis i tid alltså och lite bara lite svettig då jag sprungit i nästa 30 min. Så idag lär jag inte försöka mig på några selfis. Vet inte riktigt hur jag ser ut. Sminket är nog borta och håret är nog på ända. Men jag är på bussen och det är rätt buss. :)

Ovido - Quiz & Flashcards