Alla inlägg den 16 september 2014

Av Petra Ödahl - 16 september 2014 22:00

Jag mötte upp med Treena och Drew på Santa Croce. Vi gick till en restaurang som de hade varit på tidigare med en italiensk vän. Mat skulle va lite bättre än andra syltor men till vettiga priser. Får nig lov att hålla med. Ägaren kom ihåg Treena sen innan och vi fick lite rabatt.

Carpaccio på bresola ruccola och parmesan till antipasti och oxfilé med svamp och pommes till secondo. Naturligtvis Vino rosso.

Av Petra Ödahl - 16 september 2014 18:08

Jag har hittat den. Den finns i Fiesole

Av Petra Ödahl - 16 september 2014 18:05

Idag är det tisdag. Inte många dagar kvar nu. I skolan idag försökte vi prata lite mer än vanligt. Det är baske mej inte lätt. Jag har kommit fram till att jag verkligen har teflonminne. Orden vill inte fastna. Jag behöver höra dem om och om igen. Men visst, lite bättre än när jag kom, har jag blivit dock :)
Efter skolan var vi ett gäng som åt lunch bara runt hörnet från skolan. Schweizare, tyskar, fransmän svenskar och danskar. En salig blandning.
Thomas, Regina och jag bestämde oss för att besöka Fiesole en lite by uppe i bergen utanför Florens. Alla pratar om denna by så vi tänkte att vi oxså får vad som är så märkvärdigt med den. Buss nr 7 från San Marco tog vi efter 25 min var vi där.

Thomas hade en bra bok som vi tittade i och det var bra skyltat.

Som vanligt gör inte kameran rättvisa åt verkligheten. Det var tre olika utsiktsplatser. En över dalen norr om Florens. Sedan var där två olika utsiktsplatser med vy över Florens.

Två bilder som förställer piazzan i Fiesole.

Ovido - Quiz & Flashcards